Economic Justification of Improving the CRM System with Modern Technologies
Keywords:
CRM system, mass deployment, blockchain, artificial intelligence, cloud technologies, gRPC, software development life cycle, Fatrell model, labor intensity, economic efficiency, competitiveness, scalability, business planAbstract
This work explores the development of a CRM system aimed at mass distribution and integration of modern technologies. A suitable software development life cycle model was selected, and labor intensity was calculated using the Putnam (Fatrell) model. Risk analysis was conducted, costs and efficiency indicators were evaluated, and a project team structure was designed. The results demonstrate the feasibility of creating a scalable, economically viable, and competitive solution for the CRM systems market
References
Bensoussan, Babette E. Analysis Without Paralysis: 10 Tools to Make Better Strategic Decisions / Babette E. Bensoussan, Craig S. Fleisher // Published by Pearson, 2008. – 11 с.
Levin, Mark A. Improving Product Reliability and Software Quality, 2nd Edition / Mark A. Levin, Ted T. Kalal, Jonathan Rodin // Published by Wiley, 2019. – 6 с.
Алексеев, А. Л. Эволюция и анализ моделей жизненного цикла разработки программного обеспечения / А.Л. Алексеев // Международный научный журнал «Вестник науки». – 2024. – №7. – Т. 4. – C. 239-242.
Ганеев, Л. И. Этапы разработки программного обеспечения / Л. И. Ганеев, А. М. Султанова, Е. А. Окунева // Новая наука: современное состояние и пути развития. – 2016. – № 11. – C. 145-147.
Архипова, Л. И. Управляемый данными маркетинг в цифровой трансформации бизнеса / Л. И. Архипова // Наука и образование: теория и практика. – 2020. – C. 154-160.
ROI, ROMI и ещё 25 формул маркетинга [Электронный ресурс] / У. Сулыга – Электрон. дан. – 2023. – Режим доступа: https://takethecake.ru/baza-znaniy/metriki-dlya-marketologa#rec641928836. - Загл. с экрана.
Uyanga, S. Prediction for software cost estimation / S. Uyanga, Р. Oyunbileg, N. Munkh-tsetseg, CH. Naranmandal // System analysis and mathematical modeling. – 2021. – № 2. – Т. 3. – C. 83-98.
Stephen, H. Kan. Bensoussan. Metrics and Models in Software Quality Engineering, Second Edition / H. Kan Stephen // Published by Addison-Wesley Professional, 2002. – 15 с.
Никита, Ю. Г. Оценка эффективности управления взаимоотношениями с клиентами / Ю. Г. Никита // Научные дискуссии в области гуманитарных наук. – 2023. – № 11. – C. 261-263.
Чекашкина, Н. Р. Ключевые показатели эффективности маркетинга в интернет-среде / Н. Р. Чекашкина, А. А. Микитич // Проблемы и достижения современной науки. – 2023. – C. 157-163.
Кербер, Л. С. Применение показателя roi при оценке эффективности корпоративных HR-программ / Л. С. Кербер, А. И. Тихонов // Московский экономический журнал. – 2022. – № 12. – C. 396-407.
Кузьминых, А. Р. Проблемы использования показателя NPV при оценке венчурных инвестиций и способы их решения / А. Р. Кузьминых // Форум молодых ученых, 2019. – №1(29). – C. 440-443.