Scheme Development of the System «Railway – Clients» Operation
Keywords:
SYSTEM «RAILWAY – CLIENTS», AUTOMATED INTERACTION CONTROL SYSTEM, OPERATION SCHEME, INFORMATION FLOW, FINANCIAL FLOWAbstract
The contract of carriage is concluded between a consignor and a carrier in favor of the third party – the consignee. In addition to these three parties, the owner of the infrastructure and the owner of the rolling stock (who are not currently the carrier) also participate in the carriage of goods by rail, and various companies providing freight forwarding services can also participate. To ensure equal interaction between the participants in the «railway – clients» system, it is necessary to determine what connections arise between them to implement the cargo delivery process.
Each time, for each specific transportation of goods, a new system «railway – clients» is created. The developed scheme displays the main participants and the movement of flows between them both in local and direct railway traffic, and during transportation in the intermodal traffic.
The input flow of the «railroad – clients» system is the availability of products in the warehouse of the manufacturer of the products (or minerals, which are loaded directly at the extraction sites). The output stream of the system is the availability of products in the buyer's warehouse.
Some of the information flows in the system run synchronously with the material flow that gave rise to them, at the same time, leading (the shipper's application for the carriage of goods) and lagging (registration card for the fulfillment of the application for the carriage of goods by rail) information flows circulate in the system.
In each of the subsystems, failures are possible (unsuitability of wagons for loading a specific cargo, waiting for the delivery of wagons due to the employment of a shunting locomotive, readdressing of cargo, unsafe transportation, etc.), which leads to an increase in the time of the system operation. The issue of the operating time determination of the «railway – clients» system requires further study.
References
Ларин, А. Н. Совершенствование работы с клиентами в структурных подразделениях ОАО «РЖД» / А. Н. Ларин, И. В. Ларина // Инновационная экономика и общество. – 2017. – № 4(18). – С. 50–58.
Коновалова, М. И. Анализ документооборота и структуры взаимодействия участников перевозочного процесса / М. И. Коновалова, К. С. Сивова // Транссиб: на острие реформ : материалы международной научно-практической конференции, 6–7 октября 2016 г. / отв. ред. Е. В. Ярилов. – Чита : ЗабИЖТ, 2016. – С. 70–76.
Эрлих, Н. В. Собственное поездное формирование как эффективный способ организации перевозочного процесса на взаимовыгодной основе / Н. В. Эрлих // Вестник транспорта Поволжья. – 2018. – № 5(71). – С. 60–67.
Бауэр, А. В. Разработка единой информационной системы управления перевозочным процессом при взаимодействии видов транспорта / А. В. Бауэр // Сборник научных трудов ДОНИЖТ. – 2021. – № 61. – С. 48–57.
Российская Федерация. Законы. Об утверждении Правил приема перевозчиком заявок грузоотправителей на перевозку грузов железнодорожным транспортом (с изменениями и дополнениями) : Приказ Министерства транспорта РФ от 27 июля 2015 г. № 228. – Текст : электронный. – URL: http://base.garant.ru/71281416/ .
Российская Федерация. Законы. Об утверждении Положения об основах правового регулирования деятельности операторов железнодорожного подвижного состава и их взаимодействия с перевозчиками : Постановление Правительства РФ от 25 июля 2013 г. № 626. – Текст : электронный. – URL: http://static.government.ru/media/files/41d47df297e2e1da5427.pdf .
Шеховцов, А. И. Обоснование структуры и алгоритмов системы управления процессами обеспечения порожними вагонами перевозок специфических грузов : специальность 05.13.06 «Автоматизация и управление технологическими процессами и производствами (по отраслям) (технические науки)» : диссертация на соискание ученой степени кандидата технических наук / Шеховцов Алексей Игоревич ; Донецкий институт железнодорожного транспорта. – Донецк, 2019. – 188 с.
Шеховцов, А. И. Алгоритм нахождения вагонов на путях необщего пользования, как основа для повышения качества функционирования системы «железная дорога – клиенты» / А. И. Шеховцов // Известия Транссиба. – 2020. – № 3(43). – С. 119–128.