Improvement of the Prediction Technique for the Car Service Market

Authors

  • I. F. Voronina
  • F. M. Sudak
  • S. A. Chubuchnyi
  • V. S. Perov
  • A. V. Oleksenko
  • F. V. Molozin

Keywords:

TECHNICAL SERVICE COMPANIES, PREDICTION TECHNIQUES, DEVELOPMENT STRATEGY, QUESTIONNAIRE, MARKETING RESEARCH

Abstract

The development program of the car service system is based on meeting demand, minimizing the time and funds expenditure and reducing the automobile downtime in expectation of the service or repair. All of the above indicates the need to study the possibility of optimizing the production activity of the car service stations, in particular, the problem of determining the reliable demand for the car services.

To apply methods for predicting the amount of work for the car service rendering, it is necessary to analyze the marketing research data based on the use of various economic and mathematical methods.

In market conditions the main task of the car service system is to study and forecast the scope of work, and more complete want satisfaction of existing and potential consumers of services.

Based on the state analysis of the car service network in the region, conclusions about the need to use a systematic approach, which consists in analysing the state of not only specific enterprises, but also the entire set of the car service networks for all main types of specialization, were made.

References

Кузнецов, Е. С. Управление технической эксплуатацией автомобилей / Е. С. Кузнецов. – 2-е изд., перераб. и доп. – Москва : Транспорт, 1990. – 272 с. – ISBN 5-277-00502-1.

Научно-методические основы управления затратами на качество / В. А. Корчагин, Д. И. Ушаков, И. А. Комарова, Д. К. Сысоев // Вестник МАДИ. – 2007. – № 1. – С. 72–76.

Системы, технологии и организация услуг в автомобильном сервисе / А. Н. Ременцов, Ю. Н. Фролов, В. П. Воронов [и др.] ; под редакцией А. Н. Ременцова, Ю. Н. Фролова. – Москва : Академия, 2013. – 480 с.

Ременцов, А. Н. Методика ранжирования предприятий технического сервиса автомобилей по показателям качества предоставляемых услуг / А. Н. Ременцов, О. Ю. Назаров // Техническая эксплуатация автомобилей и автосервис : сборник научных трудов МАДИ. – Москва : МАДИ, 2003. – С. 134–145.

Егоров, В. А. Повышение надежности функционирования диагностических комплексов на АТП специальность 05.25.10 «Эксплуатация автомобильного транспорта» : диссертация на соискание ученой степени кандидата технических наук / В. А. Егоров ; Московский государственный автомобильно-дорожный институт (технический университет). – Москва, 2000. – 213 с.

Антипенко, В. С. Управление запасами со случайным спросом и временем задержки как инновационный подход в логистике / В. С. Антипенко, Л. Б. Миротин, К. В. Галкин // Вестник Московского автомобильно-дорожного государственного технического университета. – 2018. – № 4(55). – С. 124–128.

Оптимизация затрат на управление резервом запасных частей на автосервисных предприятиях / Ф. М. Судак, И. Ф. Воронина, А. В. Еремин [и др.] // Вести Автомобильно-дорожного института =Bulletin of the Automobile and Highway Institut. – 2019. – № 2(29). – С. 37–43.

Published

2025-12-02

How to Cite

Voronina И. Ф., Sudak Ф. М. ., Chubuchnyi С. А., Perov В. С. ., Oleksenko А. В. ., & Molozin Ф. В. . (2025). Improvement of the Prediction Technique for the Car Service Market. Bulletin of the Automobile and Road Institute, (2(37), 19–25. Retrieved from https://ojs.donntu.ru/index.php/vestiadi/article/view/702

Issue

Section

TRANSPORT

Most read articles by the same author(s)