THE HISTORY OF THE EMERGENCE AND APPLICATION OF GAMING TECHNOLOGY UNTIL THE END OF THE TWENTIETH CENTURY. PHILOSOPHICAL VIEWS ON GAMIFICATION

Authors

  • A. V. Tsybulevskiy

Keywords:

gamification, gamification history, gaming technologies, business games, game, society, staff motivation, history

Abstract

This article will consider the philosophical worldviews of world-famous sci-
entists and researchers on the game as a tool for interaction in society, as well as the develop-
ment of game techniques in training, motivation and evaluation of personnel. A person learns
about the world around him since childhood through play. Today, gaming technologies are an
effective tool for increasing productivity and competitiveness in any organization. Over the
years, interest in this phenomenon has increased, and at the beginning of the XXI century, the
definition of "gamification" appeared.

References

Coonradt C. The game of work. Coonradt C., Nelson L. // Gibbs Smith, Publisher. 2007. –

С. 49

Fuchs M.J. Rethinking gamification / M. Fuchs – Germany: Meson press. 2014. – с. 344.

Бирштейн М. М. Деловые игры / Бельчиков Я.М., Бирштейн М.М. - Рига: Авотс, 1989.

– с. 304.

Вербах К., Хантер Д. Вовлекай и властвуй. Игровое мышление на службе бизнеса -

М.: Манн, Иванов и Фербер, 2015. 224 с.

Зикерманн, Г. Геймификация в бизнесе: как пробиться сквозь шум и завладеть внима-

нием сотрудников и клиентов / Г. Зикерманн, Дж. Линдер. – М.: Манн, Иванов и Фер-

бер, 2014. – 272 с.

Спенсер Г. Основания психологии. М., 1898. Ч. VI, VII, VIII, IX.

Уфельман В.Д., Кохова И.В., Белогруд И.Н. Исторические аспекты развития гейми-

фикации / Современная научная мысль. 2020. С. 125-128.

Хейзинга Й. Homo ludens. Человек играющий / М.: Азбука. - 2022. – с. 400.

Чоу Ю-Кай. Геймифицируй это. Как стимулировать клиентов к покупке, а сотрудни-

ков – к работе. – М.: Издательство Бомбора, 2021. 519 с.

Шиллер Ф. Письма об эстетическом воспитании: собр. соч. в 7 т. Мю, 1957.

Published

2024-12-16

How to Cite

Tsybulevskiy А. В. (2024). THE HISTORY OF THE EMERGENCE AND APPLICATION OF GAMING TECHNOLOGY UNTIL THE END OF THE TWENTIETH CENTURY. PHILOSOPHICAL VIEWS ON GAMIFICATION. Culture and Civilization, (3 (21), 97–103. Retrieved from https://ojs.donntu.ru/index.php/cic/article/view/409

Issue

Section

Статьи