Mechanism Creation of the Communication Interaction between Business, Government and Society in the Field of Corporate Social Responsibility
Keywords:
CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY, INTERACTION OF BUSINESS, GOVERNMENT AND SOCIETY, RESOURCE ORGANIZATIONS, PRIORITY DIRECTIONS, COMMUNICATION INTERACTION MECHANISMAbstract
The processes of the communication interaction between business, the state and society remain an important problem of forming an institutional environment. Improving cooperation in the field of the corporate social responsibility (CSR) requires compliance with the rules and principles of partnership and mutually beneficial interaction.
The conducted study allowed us to determine the priority areas of the CSR based on the specifics of business. In Russia, these areas have their own characteristics. In order to successfully implement the CSR, a company must integrate it into its strategy, take into account the expectations of stakeholders and effectively use its own resources. After selecting priority areas, it is necessary to develop the CSR management system that includes decision-making mechanisms, control, monitoring and evaluation of the effectiveness of the activities implemented.
CSR can be implemented in stages, paying attention to priorities and resources, or use more comprehensive approaches. The main thing is to integrate the CSR into strategic decisions and management processes of the company. To determine the needs of the population, it is important to interact with resource organizations that work with social problems, such as social protection departments, trade unions, public and charitable organizations.
The study shows that the CSR mechanism is based on the responsibility of business, the state and society, united by common goals. The main task is to improve the quality of life and create conditions for the development of man and society through a socially oriented production model.
References
Корпоративная социальная ответственность : учебник для бакалавров / Э. М. Коротков, О. Н. Александрова, С. А. Антонов [и др.] ; под ред. Э. М. Короткова. – Москва : Юрайт, 2015. – 445 с. – ISBN 978-5-9916-3577-6.
Григорян, Е. С. Корпоративная социальная ответственность : учебник для бакалавров / Е. С. Григорян, И. А. Юрасов. – Москва : Дашков и К, 2023. – 248 c. – ISBN 978-5-394-05430-3. – Текст : электронный // Цифровой образовательный ресурс IPR SMART : [сайт]. – URL: https://www.iprbookshop.ru/144265.html (дата обращения: 03.12.2024).
Божук, С. Г. Корпоративная социальная ответственность : учебник для вузов / С. Г. Божук, В. В. Кулибанова, Т. Р. Тэор. – 2-е изд., испр. и доп. – Москва : Юрайт, 2020. – 226 с. – ISBN 978-5-534-09589-0. – Текст электронный // Образовательная платформа Юрайт : [сайт]. – URL: https://urait.ru/bcode/451484 (дата обращения: 14.05.2025).
Беляева, И. Ю. Корпоративная социальная ответственность: управленческий аспект : монография / [М. А. Эскиндаров и др.] ; под общ. ред. : И. Ю. Беляевой, М. А. Эскиндарова ; Федеральное гос. образовательное учреждение высш. проф. образования «Финансовая академия при Правительстве Российской Федерации». – Москва : КноРус, 2008. – 503 с. – ISBN 978-5-390-00045-8.
Компании/Доноры. – Текст : электронный // Бизнес и Общество : [сайт]. – URL: https://www.b-soc.ru/partner-category/kompanii-list/ (дата обращения: 11.09.2024).
Ларионов, И. К. Синергия социального и корпоративного управления : монография / И. К. Ларионов. – 4-е изд. – Москва : Дашков и К, 2022. – 470 c. – ISBN 978-5-394-04544-8. – Текст : электронный // Цифровой образовательный ресурс IPR SMART : [сайт]. – URL: https://www.iprbookshop.ru/144035.html (дата обращения: 11.10.2024).