The influence of Internal and External Environmental Factors of PJSC «Magnit» on the Company’s Stability in the Market and its Development
Keywords:
MARKETING ACTIVITIES, TRADE ORGANIZATION INTERNAL ENVIRONMENT, TRADE ORGANIZATION EXTERNAL ENVIRONMENT, DEVELOPMENT STRATEGY, COMPETITIVENESSAbstract
Effective marketing activities of PJSC «Magnit» contribute to the development of the company at all stages of its life cycle and the growth of business profitability. The composition of the factors of the external and internal environment of PJSC «Magnit» is studied, the most significant ones from the point of view of their influence on the current situation and long-term development plans of the company are identified.
The main groups of competitive advantages that provide PJSC «Magnit» with a leading position are highlighted. The main ways of increasing the competitive potential of the campaign are substantiated, based on the effective and efficient management of the trading enterprise complex structure, increasing brand awareness, improving image and solving a number of other marketing tasks that ensure further sales growth of PJSC «Magnit».
The directions (targets of activity) for achieving the strategic goals of PJSC «Magnit» are developed, and specific tools for their implementation are proposed. The expected result of the implementation of the proposed practical measures in the management system will be the improvement of the activities of PJSC «Magnit» in the areas of the retail trade, production, supply, logistics and personnel management.
References
Магнит : [сайт]. – Краснодар. – URL: https://www.magnit.com/ . – Текст : электронный.
Новоселов, С. Н. Методологические аспекты и финансовые основы развития инновационно-предпринимательских региональных университетских экосистем / С. Н. Новоселов, Н. Н. Новоселова, О. А. Горкуша // Московский экономический журнал. – 2022. – № 9. –
С. 750–769.
Божук, С. Г. Маркетинговые исследования / С. Г. Божук. – 2-е изд., испр. и доп. – Москва : Юрайт, 2023. – 304 с. – ISBN 978-5-534-08764-2.
Особенности формирования системы управления персоналом торговой организации / Т. В. Ферьева, Е. А. Нозадзе, И. Ю. Гайдай,
Е. Н. Колганова // Актуальные вопросы экономики и управления: теоретические и прикладные аспекты : материалы Пятой международной научно-практической конференции, Горловка, 20 марта 2020 г. В 3 частях. Часть 1 / Автомобильно-дорожный институт ГОУВПО «ДОННТУ» ; [ответственные редакторы Е. П. Мельникова, Е. Ю. Руднева, О. Л. Дариенко] . – Горловка : АДИ ДОННТУ, 2020. – С. 210–215.
Человеческие ресурсы корпорации : стратегия и практика управления / Б. А. Лёвин, В. И. Галахов, Е. Ю. Заречкин, Б. Ф. Усманов ; под общей редакцией Б. А. Лёвина. – Москва : Академкнига, – 2005. – 670 с. – ISBN 5-94628-230-1.
Кибанов, А. Я. Основы управления персоналом / А. Я. Кибанов. – 3-е изд., перераб. и доп. – Москва : Инфра-М, 2024. – 440 с. – ISBN 978-5-16-018872-0.
Системы экологического менеджмента для практиков / С. Ю. Дайман, Т. В. Островкова, Е. А. Заика, Т. В. Сокорнова ; под редакцией
С. Ю. Даймана. – Москва : Изд-во РХТУ им. Д. И. Менделеева, 2004. – 248 с. – ISBN 5-7237-0484-2.
Баурина, С. Б. Система менеджмента профессионального здоровья и производственной безопасности в организации / С. Б. Баурина // Научные исследования и разработки. Экономика фирмы. – 2015. – Т. 4, № 1. – С. 42–47.