Improvement of the Cultural Institution Strategic Management Based on the Implementation of the «Interactive Excursion» Project

Authors

  • S. I. Averin
  • O. I. Chornous
  • Е. P. Melnikova
  • Е. N. Kolganova

Keywords:

MUSEUM, DEVELOPMENT STRATEGY, PROJECT, MANAGEMENT, SERVICE, CULTURAL INSTITUTION, INTERACTIVE EXCURSION

Abstract

The article substantiates the economic efficiency of the «interactive excursion» project in the Museum of Miniature Books named after V. A. Razumov. The implementation of this project is a promising opportunity for the museum’s growth. The practical implementation of the project will make it possible to increase the number of visitors and raise the level of popularity of the cultural institution, thereby emphasizing the success of the new development strategy. The essence of the proposed project is the ability to use means of the interactive interaction with museum visitors (high-tech displays, touch panels, projectors). According to the calculations, capital investments for the  implementation of the interactive excursion project will amount to 218,8 thousand rubles, the average price of a new service is 400 rubles, the payback period of the project is 1,1 years. The introduction of the new service will make it possible to increase the attendance of the museum by 5,840 people by 2023. By increasing the attendance figures, the museum will be able to qualify for an increase in the category of cultural significance, thereby improving the image of the cultural institution, the level of staff ranks, which will add motivation to the staff to do their job efficiently, to solve the tasks set by the museum management.

References

Kotler, N. Museum Marketing and Strategy: Designing Missions, Building Audiences, Generating Revenue and Resources / N. Kotler, Ph. Kotler, W. I. Kotler. – 2nd ed. – San Francisco : Jossey-Bass Publishers, 2008. – 511 p. – ISBN 978-0-7879-9691-8.

Хейг, П. Управленческие концепции и бизнес-модели: полное руководство / П. Хейг ; пер. с англ. – Москва : Альпина Паблишер, 2019. – 370 с. – ISBN 978-5-96142-492-8.

Тульчинский, Г. Л. Менеджмент и маркетинг в сфере культуры : учебное пособие / Г. Л. Тульчинский. – Москва : Лань, 2018. – 686 с.

Тульчинский, Г. Л. Менеджмент специальных событий в сфере культуры / Г. Л. Тульчинский, С. В. Герасимов, Т. Е. Лохина; 5-е изд., стер. – Москва : Лань ; Планета Музыки, 2019. – 384 c. – ISBN 978-5-8114-0956-3.

Тульчинский, Г. Л. Self-management в сфере культуры и искусства / Г. Л. Тульчинский. – Москва : Лань, 2020. – 761 с.

Комлев, Ю. Э. Организация маркетинговой деятельности в музее : специальность 13.00.05 «Теория, методика и организация социально-культурной деятельности : автореферат диссертации на соискание ученой степени кандидата педагогических наук / Ю. Э. Комлев ; Санкт-Петербургский государственный университет культуры и искусств. – Санкт-Петербург, 2005. – 22 с.

Федотова, Н. Г. Менеджмент в сфере культуры / Н. Г. Федотова. – Великий Новгород : Новгородский государственный университет имени Ярослава Мудрого, 2015. – 282 с. – ISBN 978-5-89896-527-3.

Донецкая Народная Республика. Законы. О музеях и музейном деле : № 143-IHC от 05.08.2016 г., действующая редакция по состоянию на 30.12.2020 г. – Текст : электронный // Народный Совет Донецкой Народной Республики : официальный сайт. – URL: https://dnrsovet.su/zakonodatelnaya deyatelnost/prinyatye/zakony/zakon-donetskoj-narodnoj-respubliki-o-muzeyah-i-muzejnom-dele/ (дата обращения: 12.04.2022.).

Published

2024-10-28

How to Cite

Averin С. И., Chornous О. И., Melnikova Е. П., & Kolganova Е. Н. (2024). Improvement of the Cultural Institution Strategic Management Based on the Implementation of the «Interactive Excursion» Project . Bulletin of the Automobile and Highway Institute, (1(44), 63–70. Retrieved from https://ojs.donntu.ru/index.php/vestiadi/article/view/253

Issue

Section

ECONOMICS AND MANAGEMENT

Most read articles by the same author(s)